ZNAJDŹ TŁUMACZA W INTERNECIE

Planujesz wakacje – sprawdzasz oferty w Internecie. Rozważasz zakup samochodu – czytasz opinie na forach. Potrzebujesz dobrego miejsca na swoje biuro – konsultujesz możliwości w sieci.

W Internecie szukamy informacji o restauracjach, szkołach, środkach transportu, szukamy najbliższego notariusza czy dobrego stomatologa. Obecność w sieci to dzisiaj niezbędny element prawie każdej działalności. Są branże, w których Internet to podstawa. To np. sklepy internetowe czy szkolenia on-line. Dla innych sieć stanowi większe lub mniejsze wsparcie w kontaktach z klientem. Czasem informacja w sieci pojawia się niezależnie od przedsiębiorcy. Są to wszelkiego rodzaju wyszukiwarki firm, a niekiedy fora z opiniami.

Informacja o tłumaczu przysięgłym znajduje się na przykład na stronie Ministerstwa Sprawiedliwości. Dostępna jest tam lista wszystkich tłumaczy przysięgłych. Lista ma format wyszukiwarki. Tłumacza przysięgłego można znaleźć stosując odpowiedni filtr, który uwzględni wskazane przez nas kryteria wyszukiwania. Najczęściej są to język i miejscowość, ewentualnie województwo. Ale filtr daje więcej możliwości. Adres wyszukiwarki to: https://www.arch-bip.ms.gov.pl/pl/rejestry-i-ewidencje/tlumacze-przysiegli/lista-tlumaczy-przysieglych/search.html

Taka obecność w Internecie jest jednak dla tłumacza często niewystarczająca. Wciąż mało osób wie o istnieniu listy prowadzonej przez Ministerstwo Sprawiedliwości.

Następnym miejscem w sieci jest najczęściej własna strona internetowa. Najpierw trzeba wykupić sobie domenę, która pasuje do naszej działalności, a potem taką stronę stworzyć. Pojawi się konieczność wykupienia hostingu i prywatnej poczty. W zależności od efektu, na jakim nam zależy, możemy skorzystać z darmowych opcji i szablonów lub zlecić wykonanie profesjonalnej strony specjalistom.

Mówiąc o obecności w sieci nie da się przemilczeć kwestii portali społecznościowych. Facebook, który pomimo wzrastającej konkurencji wciąż jest najpopularniejszym portalem społecznościowym, choć nie jest przestrzenią typowo marketingową, pozwala stworzyć własny fanpage, a dzięki grupom tematycznym i płatnym kampaniom reklamowym daje możliwość wypromowania oferowanych usług.

Niewątpliwie najlepszym portalem o charakterze biznesowym jest obecnie LinkedIn. Treści, które zamieszczamy na tym portalu powinny być związane z naszą działalnością i rozwojem zawodowym, gdyż stanowią niejako formę aktywnego CV. Warto też poszerzać sieć kontaktów, aby dotrzeć do jak największej liczby odbiorców. Wielką zaletą dla tłumaczy, którzy często mają obcojęzycznych klientów, jest możliwość stworzenia konta wielojęzycznego.

Nie wiem jak Wy, ale ja przekonałam się do marketingu internetowego i pracuję nad swoją obecnością w sieci. Możliwości jest wiele, a z pewnością będzie ich jeszcze więcej. Istnieją fora i portale branżowe, a nawet wizytówki internetowe. Cyfryzacja nieustannie postępuje a rynek coraz bardziej sprzyja działalności on-line.

Może ktoś Cię właśnie szuka w Internecie? Daj się znaleźć!

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *